vrijdag 2 september 2011

Dag 1 op de Camino

Gisterenavond om 19:37 aangekomen in St. Jean PP, na een lange treinreis in een TGV zonder airco. Vlot overgestapt in Parijs en Bayonne. In Bayonne met een boemeltje vol Pelgrims het laatste stuk de bergen in. Meteen aanspraak, een mengeling van allerlei nationaliteiten; Ieren, Australiers, Duitsers, Fransen, geen landgenoten. Heel even zoeken naar de auberge du Pelerin, waar ik een overnachting geboekt had. Een zwoele zomeravond in een oud stadje in Frans Baskenland. Ik werd verzocht meteen aan te schuiven aan tafel op het terras en maakte kennis met Ute en Silke uit Duitsland. Na een lekkere pelgrimsmaaltijd werd het al snel tijd om te douchen en mijn bed op te zoeken.

Na een redelijke nacht slaap met een flinke onweersbui zijn Silke en ik vanmorgen samen op pad gegaan. Eerst St. Jean PP bekeken en wat inkopen gedaan. Om 10:30 vertrokken richting Orrison, midden in de Pyreneeen, pittige klim van 700 m in 3.5 uur. Nu net gegeten en voorgesteld aan onze medepelgrims van over de hele wereld die allemaal met jun eigen doel en motivatie de Camino lopen. We slapen in een tent omdat de herberg zelf al vol was, maar het weer is prima dus dat is geen probleem. Welterusten, Irma

2 opmerkingen:

  1. Dag Irma,
    Wat een geweldig uitzicht, prachtig die natuur. Ik wens je een helende tocht met mooie ervaringen en mensen op je pad.
    Alleen de gedachte: al die mensen, al die mensen bewegend in dezelfde richting. Wauw!
    Alleen zul je niet zijn.
    Ik vind het heerlijk om je reis op deze wijze een stukje te kunnen volgen. Dan geniet ik stil mee. Liefs, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Irma,
    De start is al goed zo te lezen. Wens je een super tocht op alle gebieden! Wat zal de brunssumerheide straks een eitje zijn...
    Succes! Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen