dinsdag 30 augustus 2011

Nog 1 nachtje slapen

Morgen is het zover: om 7:30 vertrek ik met de TGV uit Aken, hier 20 minuten rijden vandaan. Kan niet wachten, ik slaap al een week onrustig! Overstappen in Parijs en dan door naar Bayonne. Als alles loopt zoals gepland, ben ik morgen rond 20:00 uur in St. Jean-pied-de Port, wat zoveel betekent als aan de voet van de bergpas. Daar overnacht ik in een pelgrimsherberg. Donderdag vertrek ik voor mijn eerste bergetappe, die ik in 2 dagen ga lopen. Het is een etappe van 28 km over de Pyreneeën heen, 1200 meter stijgen en 500 meter dalen in één etappe. Meteen de zwaarste van de hele route, dus niet verstandig om die in 1 dag te willen lopen na een vermoeiende reis. Ik ga overnachten in de bergen vlak voor de Spaanse grens, in Orrisson, en dan de volgende dag hopelijk uitgerust verder.
De afgelopen dagen heb ik afscheid genomen van vrienden en familie, voor 7 weken dan! Toch een hele periode. Gisteravond een klein feestje gebouwd met mijn saunavrienden in Wellnesscentrum Theo Hoen in Brunssum, waar ik 2-3x per week vaste klant ben en ook spinninglessen volg. Heel gezellig, en dank allemaal voor jullie goede wensen die ik mee mag nemen op reis.
Vanmorgen de laatste consulten in de praktijk gedaan, de komende weken neemt mijn collega de praktijk waar, zodat ik met een gerust gevoel alles voor even achter mij kan laten.
Ik ben van plan om deze blog enkele malen per week te gaan bijwerken. Als je wilt reageren, dan graag via deze blog. Ik houd jullie op de hoogte!


Warme groet,

Irma

1 opmerking:

  1. Zo, de eerste gemakkelijke kilometers zal je wel achter de rug hebben. Nogmaals veel succes.
    En nog even dit: de afgelopen jaren zijn er tal van vervoersmiddelen uitgevonden, het is maar dat je het weet ;))
    grtz

    BeantwoordenVerwijderen