donderdag 20 oktober 2011

weer thuis


Inmiddels ben ik alweer bijna een week thuis, na nog enkele dagen vakantie te hebben gehouden in Porto, waar vandaan ik het vliegtuig naar Eindhoven heb genomen op 15 oktober. Weer aan het werk, en proberen weer in het normale leven te komen, valt niet mee!
Zoals je wel begrepen hebt ondertussen is Sportvasten niet eenvoudig op de camino, Vasten is niet moeilijk….maar goede voeding krijgen een uitdaging.  Op een dergelijke tocht is dat alleen mogelijk als je een begeleider hebt bv. met een busje, zoals sommige groepen Fransen dat deden. Liepen wij langs een picknickplek met rammelende magen en dan zaten ze daar toch uitgebreid te eten!
Als sportvaster heb ik ervaren dat mijn stofwisseling veel kan hebben. De eerste 3-4 weken ben ik wat afgevallen, in mijn beleving 1,5-2 kg (geen weegschaal in de rugzak!) en had ik het idee nog goed in de vetverbranding te zitten, omdat ik ook langere tijd zonder eten kon lopen. Op een gegeven moment begon ik meer hongeraanvallen te krijgen, en merkte ik dat ik in de suikerstand aan het raken was. Thuis gekomen na 6 weken (nog een weekje vakantie gehad, en niet gelopen) bleek ik zelfs 2 kg te zijn aangekomen t.o.v. mijn gewicht voor de camino! Geen ramp, maar wel een teken aan de wand, want dit is mij de afgelopen 1,5 jaar niet gelukt, sinds ik sportvaster ben. Tijd voor een minikuurtje binnenkort!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten